Saturday, January 3, 2009

Untukmu Palestina...

"Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik..." (Sura al-Maidah:82)

Buat saudara saudariku rakyat Palestina yang dikasihi,

Telah sampai kepada kami sebuah berita kedukaan di bumi suci umat Islam. Di saat itu, seluruh dunia menjadi saksi akan kezaliman tentera zionis yang rakus dan bangsat tidak mengenal lagi erti perikemanusiaan. Beribu nyawa dan jiwa yang tidak berdosa menjadi mangsa kekejaman puak terkutuk itu. Demi sesungguhnya, jikalau diri ini diberi keizinan oleh Yang Maha Esa pasti daku akan menyertai perjuangan kalian di medan jihad.

Namun Dialah jua penentu segalanya. Tiada daya kami untuk mengangkat senjata. Kalianlah wakil kami dan seluruh dunia Islam untuk membawa panji-panji perjuangan ini di sana. Kami sedari bumi Palestina itu milik kita semua. Dengan itu, sedaya upaya kami di sini sentiasa mengiringi kalian dengan bait-bait doa yang tidak pernah kunjung reda. Jangan kalian berduka, janji Allah pasti akan menjelma:

Firman Allah:
"Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau. Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku". (Sura al-Isra': 4 dan 5)

Demikian pula, benarlah jua perkataan Nabi Muhammad al-Mustoffa:

“Akan sentiasa ada segolongan dari umatku yang membela kebenaran. Tidak akan membahayakan mereka orang-orang yang menghina dan yang menyelisihi mereka, sehinggalah datang hari kiamat”.” (Hadis Riwayat muslim, 1/137) (Rujuk: Shahih Tafsir Ibnu Katsir, Terbitan Pustaka Ibnu katsir, jil. 6, m/s. 436-437)

Wahai Tuhan, bantulah Islam dan Umat Islam dan hancurkan kuffar, pembawa bid'ah, dan orang-orang musyrik...Ameen

No comments:

Post a Comment