Monday, November 24, 2008

Jangan Butakan Mata Dengan Hakikat Syiah!


Sudah agak lama tidak menulis tentang syiah. Bahkan di laman-laman web sunnah pun semakin suram daripada isu-isu berkaitan syiah ini. Adakah isu syiah sudah tidak penting lagi dalam agenda perjuangan sunnah? Atau golongan sunnah(baca:sunni) sudah menganggap syiah sebagai sahabat mereka? Atau adakah - dalam kata yang lain, orang-orang sunnah sendiri sudah melupai celaan dan keceluparan mereka terhadap Ummul Mukminin, para sahabat nabi radiallahu'anhum dan imam-imam ahlul sunnah?

Tidak, sama sekali tidak!

Ideologi syiah telah lama dibedah oleh ulama salaf dan khalaf. Terdahulu dan sekarang. Ada sesetengah yang berpendapat syiah tergolong dalam puak khawarij yang dilaknat oleh Baginda nabi s.aw. Ada pula yang mengecop mereka sebagai munafik atas hujah bahawa semua kriteria munafik yang disebut dalam al-Quran dimiliki malah disuburkan dikalangan syiah. Tidak kurang yang berpendapat syiah ini sendiri adalah terbitan daripada agama Yahudi lantaran pengasasnya adalah Abdullah bin Saba', seorang Yahudi yang mengaku Islam. Maka tidak keterlaluan jika dikatakan syiah adalah agama yang baru yang tiada kena mengena dengan ajaran Islam sama sekali.

Sikap menipu dan berpura-pura(taqiyyah) telah dididik sejak anak-anak keluar dari rahim ibunya lagi. Mereka ini 'cakap depan lain, cakap belakang lain'. Tidak juga mereka mengikat suatu perjanjian, melainkan akan dilanggari kesemuanya.

Berkata Imam al-Shafie: "Tidaklah aku melihat dalam perkara hawa nafsu, suatu kaum yang lebih sering bersaksi palsu daripada orang-orang Rafidah(syiah)." (al-Lalikaai:2811)

Syiah dan Politik


Dalam mana-mana kekacauan dan pergolakan di negara-negara umat Islam, pasti ada tangan Syiah yang menghulur. Mereka adalah ahli konspirasi. Mereka mewarisi sikap khawarij yang suka memerangi pemerintah. Kita akan melihat mereka berdiri berpelukan dengan pihak kuffar sambil pedang dihunus ke arah pemimpin umat Islam. Sedangkan itu tidak pernah diajar dalam Islam, malah nabi mengharamkan memerangi pemerintah selagi mendirikan solat. Rasulullah bersabda:

"Akan memimpin kalian para pemimpin yang kalian mengetahui dan mengingkari. Barangsiapa yang mengetahui maka ia telah berlepas diri, dan barangsiapa yang membenci maka ia telah selamat. Akan tetapi orang yang redha mengikutinya". Mereka bertanya, "Bolehkah kami memerangi mereka?". Baginda menjawab, "Jangan, selagi mereka mendirikan solat". (Riwayat Muslim:1480 dan hadis Ummu Salamah, dipetik daripada blog Bahaya Syirik)

Di sini ingin juga diketengahkan akan kegusaran yang melanda dek kemelut politik yang berpanjangan samada di dalam atau luar negara. Boleh dikatakan umat Islam di Malaysia terbahagi kepada dua parti besar; yang satu berkata mereka memperjuangkan nasib bangsa Melayu dan yang satu lagi melaungkan slogan negara Islam. Aku percaya dan yakin di sana ada satu pergerakan bawah tanah yang bekerja keras di sebalik tabir berusaha mencetuskan permusuhan antara kedua sektor tersebut. Dan mereka ini ada latar belakang syiah atau sekurang-kurangnya menyokong ideologi syiah dalam tulisan-tulisan mereka.

Buktinya, jika dilihat baru-baru ini, ketika pemimpin kedua-dua belah parti ingin duduk semeja, mereka seakan 'panas punggung' seperti cacing kepanasan dan sentiasa mencucuk sentimen dikalangan ahli agar cadangan muzakarah ditarik balik. Kalau dilihat, apalah sangat jika pemimpin besar kedua belah pihak bermuzakarah demi mencari titik persamaan dan mencari penyelesaian kepada masalah umat. Tetapi, golongan syiah tidak mungkin merestui perkembangan ini. Penyatuan umat Islam bererti kegusaran bagi mereka. Maka muncullah mereka di media-media massa menuntut agar muzakarah itu dihentikan dengan kadar yang segera. Nampaknya mereka berjaya kerana muzakarah itu akhirnya menemui kegagalan.

Ini telahan aku saja. Boleh diterima atau ditolak. Cuma anda berhak membuat pernilaian sendiri, apakah kemelut politik negara ini berlaku dengan tiba-tiba? Atau ada 'udang di sebalik batu'? Apakah 'udang' tersebut ialah syiah? Hanya Allah yang tau...

Syiah dan Iraq


Tatkala kita sibuk mempromosi tagline 'free al-Quds', kita seakan melupakan akan saudara Sunni kita yang dibunuh saban hari di penghujung sebuah negara Babylon, iaitu Iraq. Ketika kita menatap sayu gambar-gambar kekejaman tentera Israel ke atas penduduk Palestin, kita seakan buta dan tuli akan kezaliman orang-orang awam syiah keatas ulama' dan orang awam sunni.

Jika ingin berpijak di bumi nyata, maka kita dapati bahawa pencabulan syiah terhadap sunni adalah lebih dahsyat daripada pencerobohan Israel di Palestin. Aku pun pada mulanya terkejut dengan perkembangan ini. Tapi, setelah membaca tulisan oleh seorang sister UIA tentang dialog beliau dengan seorang wanita Iraq sangat membuka mata aku akan hal ini. Ini bukan isu main-main seperti isu pergaduhan di parlimen tempoh hari, ini isu mengenai hak dan akidah yang perlu dipertahankan oleh setiap umat Islam. Samada anda sedar atau tidak, saudara kita di Iraq dicungkil mata mereka, dibakar masjid tempat mereka sujud, dan dibunuh setiap insan yang bernama Abu Bakar dan Umar!

Artikel itu bertajuk 'Palestin vs Iraq' dan boleh dibaca DI SINI.

Syiah dan Yahudi


Aku adalah antara orang yang bersetuju syiah adalah berasal dari yahudi. Malah ia disokong oleh beberapa ulama' tanahair antaranya Maulana Asri Yusoff(Darulkautsar.com). Antara hujah beliau ialah pengasasnya ialah seorang yahudi yang berpura-pura masuk Islam, yaitu Abdullah bin Saba'. Sedang yang lain, seperti Kapten Hafiz Firdaus(hafizfirdaus.com) berpendapat tidak mungkin hanya disebabkan pengaruh Ibn Saba' syiah boleh tersebar sebegitu luas. Kemudian, beliau senaraikan beberapa lagi sebab kemunculan syiah; antaranya ialah sentimen kebangsaan Parsi yang kuat.

Walau apapun sebab dan musabab kemunculan syiah, yang penting ciri-ciri dan perangai mereka tidak ubah seperti perangai yahudi.

Bahkan, terdapat satu drama realiti yang dimainkan di pentas antarabangsa ketika ini. Pelakonnya tidak asing lagi kalau bukan syiah(Iran) dan yahudi(US/Israel). Saban hari diuar-uarkan akan berita 'keinginan kuat' Amerika menyerang Iran. Kononnya pihak kuffar itu tidak berpuas hati dengan tindakan Iran membangunkan nuklear. Namun sampai sekarang masih tidak ketemuan. Drama itu berlanjutan sehinggakan sebahagian besar umat Islam negara ini terpengaruh sampai ke tahap menganggap Iran sebagai 'sebuah negara Islam yang sempurna'.Berterusanlah tragedi ini sehingga seorang 'orang kuat sebuah parti Isle' sibuk dok menjaja kisah 'kehebatan' Iran ini.



Cuba anda bayangkan jikalau yang terlibat bukan negara Iran, sebaliknya Malaysia. Nescaya akan dibom dan hancur leburlah negara ini dalam sekelip mata!

Lagi bukti-bukti link syiah-yahudi: Lihat DI SINI

Ikrar Kami

Wahai syiah, buatlah apa jua yang kamu mahu. Katalah juga apa yang kamu mahu. Perkataan dan tindakanmu itu tidak sedikit jua akan melunturkan semangat kami dalam usaha dakwah ini. Andai kami tersungkur, mudah-mudahan Allah menempatkan kami di kalangan orang beriman. Tapi kamu wahai syiah, moga Allah mencampakkan kamu ke dasar neraka jahannam seperti yang dijanji untuk golongan munafik!

Buat Saudara Sunnah(Sunni)

Berhati-hatilah dengan golongan Syiah di mana saja mereka berada!

Wassalam



2 comments:

  1. aku dah bace dialog tu...
    maknenye palastine dah free ker cek??

    ReplyDelete
  2. Bkan dh free.Cume dh reda cket.Org awam tak lg dirogol,dibunuh,etc.Yg terlibat kebanyakan tentera mujahidin je.Kite doakan mereka semua

    berbeza ngan Iraq.Ia ibarat Palestin mase awal2.Tp ni lg dahsyat.Ade video kat utube,seorg imam diheret sambil dibelasah ckup2 oleh org syiah,smbl masjid dibakar.Cume aku tak sanggup nk upload kat cni

    ReplyDelete