Friday, July 18, 2008

Selangor, Akmal, dan ...


Selangor menggegar lagi.

Walaupun sudah menempah tiket ke suku akhir, tetapi semangat pasukan selangor masih di tahap tertinggi dalam kempen Piala Malaysia kali ini. Buktinya, sekali lagi mereka mencipta kemenangan bergaya 2-0 ke atas terengganu biarpun hanya dibarisi pasukan 'second string' yang rata - rata hanya diletak sebagai pemain simpanan sebelum ini.

Highlight utama tentunya bekas pemain terbaik kebangsaan, Akmal Rizal. Gol beliau pada minit ke-70 amat menakjubkan. Apa yang lebih menggembirakan ia adalah hasil through pass yang cantik daripada Safee Sali. Tidak ubah seperti gol Torres apabila mendapat umpanan daripada Xavi ketika final EURO ari tu....hebat!

Statusnya sebelum ini sebagai pemain simpanan sepenuh masa (reserve mati!) langsung tidak menjatuhkan reputasinya sebagai antara penjaring gol terbaik tanahair. Kalau sebelum ini hanya diturunkan dalam lima atau sepuluh minit terakhir perlawanan, malam tadi beliau terus bermain full time 90 minit perlawanan! Even Michael Owen can't do that!Ia pasti sesuatu yang membanggakan apatah lagi beliau perlu membuktikan kepada jurulatih kebangsaan bahawa beliau masih seorang yang berbisa dan di sana timbul tanda tanya apakah beliau akan terpilih mewakili negara menentang Chelsea 29 Julai ini? Entahlah, sama - sama kita nantikan....

Yang pasti, jauh di sudut hati mahu melihat kembali Akmal bergandingan dengan Safee Sali sebagai penyerang kembar selangor. Kalaulah ia menjadi kenyataan, kita akan melihat seperti 'kelahiran semula' gandingan berbisa Bambang - Fuentes suatu masa dahulu. Ya, firasat aku kuat mengatakan bahawa Selangor bakal membawa pulang Piala Malaysia tahun ni. Lupakan terus kegagalan Liga Super dan Piala Fa dulu. Kita bawa bersama kebangkitan 7 kemenangan berturut - turut untuk menghadapi saingan seterusnya. Bawakan sesiapa saja, kita pasti lawan habis - habisan!

Kepada fan-fan Selangor, teruskan sokongan kalian

Go Selangor go!!

No comments:

Post a Comment